Er is een grote maatschappelijke behoefte om het begrip kwaliteit van zorg meer zichtbaar, tastbaar en meetbaar te maken. In de nieuwe kwaliteitskaders verpleeghuiszorg en wijkverpleging staat het continu werken aan betere kwaliteit centraal.
Leren en verbeteren
Zorgverleners en zorgorganisaties hebben de verantwoordelijkheid om samen aan de verbetering van kwaliteit te werken. Niet vrijblijvend, maar als norm. Waarbij de cliënt als vertrekpunt wordt genomen.
Stappenplan Aantoonbaar bekwaam
Kwaliteit van zorg wordt niet bepaald door één persoon. Het is een dynamisch en levend proces van meerdere personen binnen de zorgorganisatie. Wij werken vanuit een integrale aanpak. Op basis van behoefte of fasering kiest een zorgorganisatie een opleidingsprogramma uit onderstaande stappen om de kwaliteit van zorg te verbeteren.
De speciaal door KMBV ontwikkelde Aantoonbaar bekwaam scan helpt om de status van het scholingsbeleid te toetsen en kwalitatieve vervolgstappen te zetten. Deze Aantoonbaar bekwaam scan is uiteraard bij ons op te vragen.
Alle Aantoonbaar bekwaam incompany trajecten worden op maat gemaakt. De trainingsduur wordt op basis van de vraag bepaald.
Helpenden, ondersteuners, begeleiders, verzorgenden (IG), verpleegkundigen, opleidingsadviseurs en beleids- en kwaliteitsmedewerkers
Met de KMBV quickscan kwaliteitsborging wordt de huidige situatie van de zorgorganisatie geanalyseerd. Van daaruit kunnen gerichte acties opgezet worden om de kwaliteit te verbeteren. Wij zijn hierbij jouw strategische gesprekspartner met vernieuwende methodes en een passend plan van aanpak.
Zorgorganisaties kiezen vanuit behoefte en ervaring voor een passende training om bekwaam te worden en/of te blijven op het vlak van verpleegtechnische vaardigheden.
Dé training voor (potentiele) interne trainers en/of toetsers. Deze doelgroep beoordeelt en bewaakt de bekwaamheid van collega’s. Ook ontwerpen wij externe toetscarrousels en collegiale visitaties zodat zorgorganisaties de kwaliteit kunnen verantwoorden.
Kwaliteit borgen is geen moment opname, het vraagt continuïteit. Daarom organiseren wij de volgende trainingen/ bijeenkomsten:
“We hadden bij Thebe een omslag in denken nodig.
Als je doel echt is om een cultuurverandering tot stand te brengen dan moet je zoiets incompany doen.”
Marijke Megens, Raad van Bestuur Thebe